Kuinka puolustamme kulttuurisia tarpeita?

Jokainen ihminen ansaitsee tiedon tärkeydestään

Kulttuurin sekä taiteen kuluttaminen ovat kohtuutta. Kulttuurituotteiden vaihdanta ei rasita ympäristöä ja ovat mahdollisuus arvojemme sekä asenteidemme muovaamiseen. Tässä vaihdannassa löydämme tapoja tukea ihmisyyttä sekä selvitä yhteisöinä. Se on kierre, jossa ahneuden politiikka muuttuu yhteistyön, välittämisen ja vapauden kulttuuriksi. Yksilöiden omaan elämäänsä vaikuttamisen, osallistumisen ja toimeliaisuuden lisääntyminen parantavat kykyämme selviytyä yhteiskuntana ja loistamme erilaisissa hyvinvoinnin mittaristoissa. Samalla määritämme taiteilijoiden, kulttuuritoimijoiden sekä urheilijoiden työn uudelleen. Nämä ammattilaiset huolehtivat kyvystämme menestyä etsiessään uutta, testatessaan ja kärjistäessään luovuutta, tarjotessaan elämyksiä, kuulumisen ja yhteisiä jakamisen hetkiä. Heidän työlleen tarjoamme tuen, kun annamme kaikesta prosentin kulttuurille. Kulttuurisesti hyvinvoiva yhteiskunta säteilee sivistystä ympärilleen ja luo elämää kunnioittavia arvoja ja normeja.

Aiheet:

Yksi kommentti artikkeliin "Kuinka puolustamme kulttuurisia tarpeita?"

1. Eero Karisto sanoo:

Kultturituotteiden käytön hyötyihin tuossa kappaleen alkupuolella voisi lisätä maailmankuvan avartumisen, elämän ymmärtämisen lisääntymisen, mikä minusta on taiteen tärkeä tehtävä ja erottaa sen viihteestä.